Stěhování firem vyžaduje komunikaci i se zaměstnanci


Když se majitel či spolumajitelé firmy, která zaměstnává řekněme sto kancelářských sil, rozhodnou přestěhovat své působiště jinam, mohou je k tomu vést různé důvody. Kupříkladu jim někdo pohrozí zvýšením nájemného, což by pro firmu znamenalo katastrofální následky, anebo se jednoduše chtějí přemístit blíže městskému centru či některým obchodním partnerům, případně naplánují stěhování i do jiného města nebo městské části. Stěhování firem v Praze Odnes to tedy může probíhat i tak, že se stěhujete z Modřan na Malou Stranu, anebo je pro vás výhodnější Černý Most. To znamená leckdy i přesun na vzdálenost několika desítek kilometrů stěhovacími vozy.

kancelářský stůl

Pro stěhovací firmu to neznamená žádnou podstatnou změnu, jde o rutinní záležitost, prováděnou takřka denně, ale spíše je zásadní mít na paměti, jak se k tomu postaví samotní zaměstnanci. „Tak, a zítra se firma stěhuje na Černý Most“, oznámíte suše všem na podnikové poradě. Víte, co takový krok může znamenat? Může to doslova rozbourat chod firmy, a to přece nemáte zapotřebí. Aby firma šlapala a zaměstnanci byli spokojení, nestačí jen solidní mzda, ale důležitá je mezi lidmi komunikace. Měli byste zaměstnancům dát vědět, že plánujete stěhování, pokud možno v předstihu, nejlépe měsíčním. Aby se mohli rozmyslet, zda u vás budou pracovat (komplikace s dojížděním apod.), a zda to tedy chtějí táhnout s vámi dál jako jeden tým.

stěhování kanceláře

A ti, co to budou chtít táhnout, se budou moci rozhodnout, zda vypomohou s balením věcí nebo i s demontáží nábytku, i když se o to samozřejmě dokáže postarat stěhovací firma. Zásadní je pak organizace práce včetně přípravy ke stěhování a také vybalování věcí na novém působišti. Nejobtížnější fází stěhování je přemístění velkých kusů nábytku, například kuchyňské linky v kuchyňkách a odpočinkových koutech, vestavěných skříní na míru, které slouží jako sklad firemní dokumentace atp.